Pewnego dnia prezes GM…

Pewnego dnia prezes GM obudził się rano i zaczął kombinować: są Stany Zjednoczone, a na mapie ich górna granica to taka prosta linia. W przebłysku geniuszu wymyślił, że tam musi być coś powyżej. Zadzwonił do swojej asystentki i dowiedział się, że tam jest kraj o nazwie Kanada. I tam też istnieją ludzie, którzy kupują samochody. A więc co trzeba zrobić? Wymyślić jakąś markę, którą Kanadyjczycy będą chętnie kupować. Prezes zwołał więc zebranie działy rysercz and dywelopment i powiedział, że nowa marka ma powstać „As soon, as possible”. Ale że mówił trochę niewyraźnie ze względu na braki w uzębieniu, to wszyscy zrozumieli że marka będzie nazywać się „Assoonas”. Dla uproszczenia zapisano to jako „Asuna”, a potem dodano jeszcze umlaut, żeby wyglądało bardziej po niemiecku i tak powstała „Asüna”. Asüna wyróżniała się tym, że nikt nie wiedział po co istnieje, a oferowała wyłącznie zrebrandowane wersje takich produktów GM, jak Suzuki Vitara, Opel Kadett czy Isuzu Impulse.

~Zbiegniew Łomnik, Wszystkie marki General Motors i inne ciekawostki

Na zdjęciu widzimy Asünę Sunfire, czyli zrebrandowane Isuzu Impulse drugiej generacji sprzedawaną w Kanadzie tylko w 1991 roku. Miała ona silnik 1.8 DOHC i 140 koni, czyli całkiem spoko auto coupe dla nastolatka w high school, aby wyrwać jakąś Kimberly.

Markę Asüna zlikwidowano w 1993 roku z powodu nikłego zainteresowania jej ofertą na rynku kanadyjskim.

#rzetelnafura #samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #asuna