W 1984 roku trzech świeżo…

W 1984 roku trzech świeżo upieczonych inżynierów Mercedesa: Hendrik Schoch, Hans Kloss oraz Rainer Mengele wpadło na pomysł stworzenia „Ciężarowej Limuzyny” na podstawie modelu W126.
Niestety prace nad samochodem musiały zostać wstrzymane, gdyż technologia dostępna w 1984r nie pozwalała na wyprodukowanie odpowiednio mocnej i wytrzymałej konstrukcji samonośnej.
Wszyscy myśleli że ten szalony pomysł umarł na dobre, ale gdy w nowym tysiącleciu Mercedes zaprezentował model W221, trzech inżynierów postanowiło wznowić prace projektowe.
Na podstawie komputerowych symulacji udało im się wytworzyć nadwozie samonośne o bardzo wytrzymałej konstrukcji.
Inżynier Schoch opracował specjalny stop metali lekkich, z których zrobiony był hak holowniczy, pozwalający holować przyczepę o DMC nawet 10 ton.
Ponadto hak przystosowany był do holowania przyczep typu „BDF”
Do napędu użyto silnika benzynowego S63 AMG, był to silnik V8, o pojemności 5,5L i mocy 544 koni mechanicznych, który był sprzężony z 7 biegową skrzynia automatyczną.
Prawdziwą zagwostką dla inżynierów okazał się układ jezdny. Oczywistą rzeczą było to, że trzeba zastosować bliźniacze ogumienie tylnej osi.
Niestety Mercedes borykał się wtedy z poważnymi problemami finansowymi, spowodowanymi stratami jakie generował model W220, i nie był w stanie wytworzyć kół bliźniaczych specjalnie do „Ciężarowej Limuzyny”.
Inżynier Mengele wpadł na pomysł zastosowania kół od Sprintera. Okazało się jednak, że koła od Sprintera są zdecydowania za ciężkie i za duże, przez co samochód ten mógł rozpędzić się jedynie do 130 km/h co zdecydowanie nie satysfakcjonowało inżynierów.
Gdy morale w zespole podłamały się, pomocną dłoń wyciągnęła IFA, która zaproponowała, że do „Ciężarowej Limuzyny” wyprodukuje koła bliźniacze na bazie tych stosowanych w Multicarze.
Już po trzech dniach od zawarcia umowy z IFĄ, gotowe były dwa prototypy.
„Ciężarowa Limuzyna” mogła się teraz rozpędzić do 190 km/h, oraz bez problemu holować przyczepy.
Do promowania swojego nowego modelu, Mercedes wypuścił limitowaną serie modeli w skali 1:43 (Taki model jak na zdjęciu poniżej).
Niestety zainteresowanie „Ciężarową Limuzyną” było praktycznie zerowe, a po dogłębnych badaniach rynku okazało się że nikt nie potrzebuje takiego samochodu.
Mercedes całkowicie anulował projekt, a po szalonej wizji trzech inżynierów pozostał tylko ten model w skali.

#heheszki #motoryzacja #samochody #mercedes #mercedesizm #zmyslonefaktymotoryzacyjne #modelarstwo #niemcy #pdk #nachujtykurwazamazujeszterejestracje #takbylo #carboners #duzotagow